Servicerådgivare till Porsche Center Malmö – tillsatt - Porsche.se
 

Servicerådgivare till Porsche Center Malmö – tillsatt

Vi är Porschefantaster som servar Porschefantaster.
När man ställer höga krav på kunskap, kvalité och exklusivitet så skall man besöka Porsche Center Malmö. Kom till oss när det gäller att köpa, serva eller helt enkelt sköta om er Porsche. Vårt mål gentemot kunden är att möta alla deras krav och önskemål på ett sätt en Porschekund kan förvänta sig av ett Porschecenter. Vi är certifierade samt auktoriserade för försäljning samt service av Porsche AG i Stuttgart. Vi erbjuder fullt utbud av Porsches nya modeller samt godkända begagnade Porschebilar. Vår ståndpunkt är att köpet av en Porsche inte är slutet av en process utan början på en relation. Vi ser fram emot kundens besök, fysiskt eller virtuellt. Vi finns här för dem när de vill köpa, serva eller helt enkelt bara prata Porsche. Vi önskar att kunden upptäcker skillnaden, och besöker Porsche Center Malmö.

Porsche Center Malmö söker nu ytterligare en servicerådgivare för att bibehålla den redan höga kundnöjdheten.

Arbetsbeskrivning 
Som servicerådgivare hos Porsche Center Malmö är du en nyckelperson i relationen mellan kund och verkstad, där fokus ligger på service och kundbemötande. Dagligen tar du emot kunder i hallen, via telefon och e-mail för att boka tid för service och reparationer. Du möter kunden proaktivt kring dennes behov och ger goda råd samt lämnar offerter. Du arbetar också med uppföljning efter genomförd service och reparation samt efter kundutskick kring erbjudanden.

Vidare har du tät kontakt med verkmästare i samband med planering och fördelning av jobb. Du arbetar med redigering, prissättning, garantimärkning och att färdigställa arbetsorder i Winassist och kommer även att arbeta i kalkylprogrammet Cabas, varför vi gärna ser att du har tidigare erfarenheter från dessa system. I din roll som servicerådgivare hanterar du kontakten med generalagenten i samband med reklamation/garantier från kund och registrerar dessa i rätt dataprogram.

Vardagliga arbetsuppgifter:

  • Priskalkylering av verkstadsbesök
  • Planering av bokade verkstadsarbeten
  • Beställning av delar hos reservdelsavdelningen
  • Kontroll av garantiaktioner
  • Avveckling garantier
  • Hantering av försäkringsskador (kalkyler i Cabas, samarbete med försäkringsbolagen)
  • Koordinera lackeringsarbete med lackerare
  • Koordinera glasarbete med glasmästare
  • Verkstad in- och utlämning av bilar
  • Arkivera arbetsorder efter avslutat arbete
  • Uppföljningssamtal efter kundbesök/genomgång

Tillträde: Snarast
Placering: Malmö

Vem är du?
Du har erfarenhet från bilbranschen och från en roll som kundmottagare, skade- eller servicerådgivare. Du behöver ha en god teknisk förståelse, inte på mekanikernivå men gärna på ett plan där du kan föra dialog med de ofta mycket teknikintresserade kunderna. Vi ser helst att du har arbetat i Cabas och har hanterat skadeärenden. Du har ett starkt bilintresse och kallar dig kanske till och med för entusiast. Du har arbetat med premiumvarumärken med tydligt uppsatta nyckeltal kring service och kundupplevelse.

Du är serviceminded, flexibel, kundorienterad och har förmågan att alltid ge kunden en service utöver det vanliga. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du är lyhörd, empatisk och prestigelös.

Dina främsta egenskaper är positiv, utåtriktad, lösningsorienterad och strukturerad. Du motiveras av utmaningar, utveckling och av att få ta ansvar.

För oss är kundnöjdhet och långsiktighet de viktigaste hörnstenarna, varför vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och din personlighet.

Vi erbjuder dig
Under 2016 slog Porsche i Sverige försäljningsrekord för fjärde året i rad vilket innebär att vi på Porsche Center Malmö just nu befinner oss i ett mycket intressant läge, då vi skall utöka vår verksamhet och etablera oss i Helsingborg under 2018. Du kommer därför in under en expansiv period där du blir en del av ett dynamiskt team med stora tillväxtmöjligheter. Och precis som ett team på racingbanan kommer hela teamets prestationer påverka vår verksamhet. Det är därför som vi kommer att erbjuda dig en mycket spännande roll och en naturlig plats i vårt sammansvetsade team.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering har Porsche Center Helsingborg valt att samarbeta med International Minds. Har du frågor om rekryteringsprocessen så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pierre Bellin på 040-618 26 01. Du söker tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den?

Sök tjänsten här